AWAS !!!!

Awas.........

Tengok jer jangan pegang



Tuesday, July 6, 2010

Kelahiran beberapa ekor anak Kala Jengking

Tidak berapa lama aku memelihara Kala Jengking tersebut aku dapati perutnya semakin membesar, tidak banyak bergerak dan kelihatan seperti sakit. Mungkin aku telah memberinya terlalu banyak makanan. Diet utama bagi sang Kala jengking adalah cengkerik. Aku juga akan menyemburkan air sekali sehari supaya bekas kaca tempat aku menyimpan kala itu supaya sentiasa lembab. Aku juga telah meletakan pasir yang ku beli di kedai ikan. pada mulanya pasir itu untuk memelihara tanaman air dalam aquarium namun projek itu gagal kerana masalah C02.

Sungguh tak disangka Kala yang ku beli itu sebenarnya bunting dan bakal melahirkan beberapa ekor anak. Suatu hari aku dapati beberapa ekor anak telah dilahirkan. warna nya putih dan sangat lembut. Keesokan harinya keluar lagi beberapa ekor sehingga jumlahnya menjadi lebih kurang 40 ekor.

No comments:

Post a Comment